Mads Langer



   最近耳朵裡流瀉著他溫柔的歌聲。我喜歡他的詞,簡單,卻雋永。來自丹麥,網路上幾乎找不到關於他的中文資料,只讓人藉由音樂認識他。

 冬日聽音樂特別有感覺。在校車上,靠在窗邊,看著外頭景色流轉,陽光灑在道路上,和著他的歌聲,舒服的讓人想閉上雙眼。

  YouTube上有他獨自吉他演奏的acoustic版本,非常美麗。


最喜歡這首〈Last Flower〉,緩緩吟唱著,讓我一聽再聽。

It's in the way she fights her fears,
it's in the way she hides her tears from me.
It’s in her eyes I see the changes,
it's in the way she smiles so desperately.
是她不願流下的眼淚,是她絕望的微笑。



Baby I know wherever you go, I'll always be with you.
Whatever may come, wherever we go, I'll always be with you.
無論妳身處何方,無論將來波折,我都會陪在妳身旁。

不管我多麼孤單,多麼無助,會有個人陪在我身旁。


〈Fact-fiction〉

The picture is clear and I'm still fact she's fiction
她活在幻想而我卻是現實。 acoustic ver.


〈Wake Me Up In Time〉

期末壓力讓我誤以為自己就要失去理智,請叫醒我,請叫醒我,趁我還沒喪失自己。
Please wake me up in time
Before I lose my mind.
I'm too far from home and all I know
Is it's too late to rewind
This crime.
請在我迷失以前喚醒我,我已離家太久,而時光無法倒流。 acoustic ver.


〈Killer〉

It's too late to sleep,
Too late to wake up.
I'm caught between - daylight and a dream.
來不及沉睡,也來不及清醒了,我陷在日光和美夢之間,不能上也不能下。 acoustic ver.


〈Remains Of You〉

The stars are falling like rain,
Crashing all around my head tonight.
And a dark sky is all that remains of you.
星子墜落如雨,在我身旁四濺,而黑夜,是你所遺留下的最後。 acoustic ver.


一個笑起來很甜卻似乎不愛笑的男孩。深愛音樂如自己的靈魂,Mads Langer。



2010.1.16

0 回應:

www.flickr.com
Speechless。少言's 201001。北島冬日 photoset Speechless。少言's 201001。北島冬日 photoset
I'm done here, truly.

我珍惜這裡的每一個字。