【Taylor Swfit】You Belong with Me

Taylor Swfit
Album:Fearless
Title:You Belong with Me



我知道我平凡無奇、毫不起眼,但你有沒有想過,或許,你真的屬於我?


You're on the phone with your girlfriend, She's upset
你捧著電話,另外那端你女友正生著悶氣
She's going off about something that you said
她還在糾結你說過的話
She doesnt get your humour like I do
她永遠不像我一樣了解你的幽默

I'm in the room, its a typical Tuesday night
待在房間裡,典型週二夜
I'm listening to the kind of music she doesnt like
我聽著她絕對不喜歡的音樂
And she'll never know your story like I do
她永遠不像我一樣了解你的生活

But she wears short skirts, I wear t-shirts
她穿短裙,我穿T-恤
She's cheer captain and I'm on the bleachers
她是啦啦隊長,我只是加油小觀眾
Dreaming about the day when you'll wake up and find
癡心妄想著有一天你會突然省悟
That what you're lookin for has been here the whole time
你所追尋的女孩其實一直都在這裡

If you could see that I'm the one who understands you
但願你能明白我才是那個了解你的
Been here all along so why can't you see?
一直陪著你,你怎麼能看不見呢?
You belong with me
我們應該在一起
You belong with me
我們應該在一起

Walkin the streets with you in your worn out jeans
穿著破了洞的牛仔褲,你從街上走來
I can't help thinking this is how it ought to be
我忍不住猜想接下來的劇情
Laughing on the park bench thinkin to myself
坐在公園長椅上苦苦嘲笑自己
Hey isn't this easy?
嘿,這不是應該很容易?

And you've got a smile that could light up this whole town
你擁有可以點亮整座城市的笑容
I haven't seen it in awhile, since she brought you down
但是自從她綁架你以後,已經很久沒見到了
You say you find I know you better than that
你說你很好,但我知道你值得更多
Hey, Whatcha doing with a girl like that?
嘿,你怎麼會把時間浪費給那樣的女孩?

She wears high heels, I wear sneakers
她蹬高跟,我踩球鞋
She's cheer captain and I'm on the bleachers
她是啦啦隊長,我只能乾坐冷板凳
Dreaming bout the day when you'll wake up and find
空作白日夢有朝一日你會突然省悟
That what you're looking for has been here the whole time
你一直在尋找的女孩其實都一直守在身後

If you could see that I'm the one who understands you
但願你能了解我才是那個真正懂你的人
Been here all along so why can't you see?
一直就陪在你身邊,可是你為何就是不明白?
You belong with me
我們應該在一起的

Standin by, waiting at your back door
沉默地守在你家後門
All this time how could you not know that?
一直都在,你為什麼不能明白?
You belong with me
我們應該在一起
You belong with me
我們真的應該在一起

Oh I remember you driving to my house in the middle of the night
我還記得半夜你開車至我窗前
I'm the one who makes you laugh when you know you're about to cry
努力逗你笑因為你也知道你只差一點點就潰堤了
I know your favorite songs and you tell me about your dreams
我知道你最愛的曲調,你則和我分享你的夢想
I think I know where you belong. I think I know it's with me.
我知道你的歸屬。我想,應該屬於我吧。

Can't you see that I'm the one who understand you?
你難道還看不出來,我才是那個了解你的人?
Been here all along so why can't you see?
一直陪著你,你真的不懂嗎?
You belong with me
你應該屬於我的

Standing by or waiting at your back door
一直在你家後門守候著
All this time how could you not know that
一直一直,你怎麼能看不見呢?
You belong with me
你應該屬於我的
You belong with me
應該屬於我的

Have you ever thought just maybe
有沒有想過,或許
You belong with me
你就是屬於我的
You belong with me
你是屬於我的


--翻譯。少言

非常喜歡這首歌。MV超級可愛的,特別是女孩在自己房間裡拿著吹風機扭屁股的樣子,純真又逗趣,卻很本色。那天我和K說,我們都應該停止偽裝自己,因為愛上妳表露出來的人,愛上的只是妳的軀殼;但我們渴望被愛的,卻是自己的靈魂。

MV很老梗,Taylor本身就是個美女,妝點一下當然閃亮動人,男主角絕對會愛上她無庸置疑。只是,平凡如我們,卻又必須到何時才會真正有人注意到,我們其實一直一直在默默守在這裡呢?


P.S 男主角(聽說叫Lucas Till)好帥啊......(仰望)

2009.7.2

0 回應:

www.flickr.com
Speechless。少言's 201001。北島冬日 photoset Speechless。少言's 201001。北島冬日 photoset
I'm done here, truly.

我珍惜這裡的每一個字。